واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: «مسکن» رکن اصلی پیشبرد اهداف ازدواج و فرزندآوری است

  • کد خبر: ۱۷۰۷۲۳
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
استاندار خراسان رضوی: «مسکن» رکن اصلی پیشبرد اهداف ازدواج و فرزندآوری است
استاندار خراسان رضوی با اشاره به روند افزایشی پیرسالی در ایران و این استان، از خطرات آتی کاهش جمعیت یاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری، امروز، اول تیرماه، در نشست ستاد جمعیت خراسان که در استانداری خراسان رضوی برگزارشد، اظهار کرد: تاکیدات رهبری انقلاب در حوزه جوانی جمعیت باید به شکل ملی فراگیر شود و همه نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

وی ادامه داد: دست‌های پشت صحنه‌ای در عرصه جهانی وجود دارد که تلاش می‌کند جمعیت ایران کاهش یابد و پیر شود؛ بنابراین بر ما لازم است تا اقدامات لازم را برای رشد بهینه جمعیت انجام بدهیم.

استاندار خراسان رضوی به اقدامات عملی و امیدآفرین در عرصه ازدواج و فرزندآوری اشاره و عنوان کرد: مسکن رکن اصلی پیشبرد اهداف ازدواج و فرزندآوری است و در دولت سیزدهم مقرر شده است تا خانواده‌های با جمعیت بالا حتما صاحب خانه شوند.

بحران جوانی جمعیت ایران باید مهار شود

در ادامه نشست، همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقدامات حوزه بهداشت و درمان گفت: در صورتی‌که بحران جوانی جمعیت ایران مهار نشود، تا پایان سال ۲۱۰۰ میلادی، کشور جمعیتی در حدود ۳۱ میلیون نفر خواهد داشت.

سید جواد حسینی اقدامات عملی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: برای جلوگیری از بروز بحران بیشتر و در حوزه معاونت بهداشتی، ۵ هزار و ۷۰۹ مورد درمان ناباروری در سال ۱۴۰۱ به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشته ایم و تلاش میکنیم مسیر نرخ رشد جمعیت استانی را بهبود ببخشیم.

در تسهیلات فرزندآوری، پس از تهران در رتبه دوم قرار داریم 

مدیرکل امور دارایی خراسان رضوی نیز طی سخنانی به اقدامات مالی حوزه ازدواج و فرزندآوری در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره داشت و گفت: ۷۰ هزار و ۵۹۴ تسهیلات ازدواج به ارزش ۱۰ هزار و ۹۰۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد و همچنین ۶۰ هزار تسهیلات فررندآوری به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که از این حیث پس از تهران در رتبه دوم قرار داریم و با افزایش ۴۰ درصدی تعهداتمان مواجه شدیم.

رضا خواجه نائینی ادامه داد: در دو ماه نخست سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۶۹۴ وام ازدواج به ارزش ۶۶۱ میلیارد تومان و ۴ هزار و ۷۰۰ وام فرزندآوری به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان پرداخته ایم.

تقدیر از موسسه فرهنگی شهرآرا

در پایان جلسه ستاد جمعیت استان، از رسانه‌های ترویج دهنده فرهنگ ازدواج و فرزندآوری تقدیر به عمل آمد که موسسه فرهنگی شهرآرا با توجه به تهیه گزارش‌های متعدد در حوزه نرخ جمعیت، فرزندآوری، ازدواج، طلاق و... شایسته تقدیر شناخته شده و از سوی استاندار خراسان رضوی و مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت مورد تحسین و تکریم قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->